Ténéré 700 (2025)

14 799,84 €
Kokonaishinta sisältää myyntihinnan ja autoveron. Hintoihin lisätään paikkakuntakohtaiset toimituskulut. Pidätämme oikeuden hinnan muutoksiin.
Pyydä tarjous Varaa koeajo
Rahoituksella esim. 211 €/kk
Hae rahoitusta
Ténéré on moottoripyöräilyn legendaarisimpia nimiä, ja se on lähtöisin äärimmäisestä maastoajohaasteesta – Pariisi–Dakar-rallista. Uusin Ténéré 700 jatkaa tätä perintöä. Voimanlähteenä toimii vääntövoimainen CP2-moottori yhdistettynä kestävään mutta kevyeen alustaan, 2025 Ténéré 700 on täynnä uusia ominaisuuksia, jotka tekevät siitä täydellisen moottoripyörän seuraavaan suureen seikkailuusi.
SKU
2025-XTZ700-DPBMC
action-image

Jahtaa seuraavaa horisonttia

Kun ajat Ténéré 700:lla, ajat legendaarisella moottoripyörällä. Rakennettu kestämään. Uuden säädettävän jousituksen, tarkkaan harkitun ajoasennon ja elektronisten apuvälineiden, jotka voit tarvittaessa kytkeä pois päältä, ansiosta tämä moottoripyörä selviytyy kaikista maastoista. Kilpailijoitaan kevyempi ja vääntävällä moottorilla varustettu moottoripyörä, jolla pääsee kaikkialle ja voi tehdä mitä tahansa. Ténéré 700 ilmentää elämää kaksipyöräisten kanssa ja meissä kaikissa olevaa seikkailunhalua.

Ténéré 700:n voimanlähteenä on Yamahan palkittu 690-kuutioinen CP2-moottori, joka on viritetty ja säädetty erityisesti tätä mallia varten. 2025 Ténéré 700 on nyt varustettu elektronisella YCC-T-kaasulla, ja se tarjoaa joukon ominaisuuksia, joilla ajokokemusta voidaan mukauttaa olosuhteisiin sopivaksi, mukaan lukien kaksi ajotilaa, Sport ja Explorer, joiden avulla voit valita parhaat teho- ja vääntöominaisuudet ajotarpeidesi mukaan. ABS ja TCS voidaan myös kytkeä pois päältä, jolloin saat täydellisen hallinnan, mikä on erityisen hyödyllistä päällystämättömillä pinnoilla. Mikään muu seikkailupyörä ei tarjoa yhtä kokonaisvaltaista voiman ja hallinnan tasapainoa – tämä rallista polveutuva pyörä on suunniteltu selviytymään kaikesta, mitä tulee vastaan.

Uusin versio Ténéré 700:n vankasta teräsputkirungosta tarjoaa hyvän ajotuntuman monenlaisissa ympäristöissä. Säädettävä jousitus ja suurikokoiset pinnavanteet vaikuttavat osaltaan suureen maavaraan ja hallitsevaan ajoasentoon, joka korostuu maantiellä ja maastossa yhtä lailla seisoma- kuin istuma-asennossa.
Silmiinpistävän kevyt kate suojaa on sinua pahimmiltakin sääolosuhteilta, ja 6,3 tuuman TFT-kojelauta tarjoaa kattavasti kaikki tärkeät tiedot yhdellä silmäyksellä.

Yamaha mullisti seikkailupyörä markkinat 1980-luvulla XT500-mallillaan. Pariisi–Dakar-rallin ensimmäinen voittaja XT toi kaksikäyttöisen moottoripyörän massojen ulottuville, ja siitä tuli maailman seikkailunhaluisimpien kuljettajien suosikki jopa maailmanympärimatkoille. Vuoteen 1983 mennessä XT:stä oli kehittynyt Ténéré 600 ‑malli, josta tuli monikäyttöpyörän perikuva. Lisää Dakar-voittoja seurasi ja legenda vahvistui. Nyt Ténéré 700 kantaa ylpeänä nimeään ja perintöään - moderni moottoripyörä, joka noudattaa täsmälleen samoja arvoja kuin sen tarunhohtoiset esi-isät.
Tässä Dakarista inspiroituneessa moottoripyörässä on ralliteknologiaa, kuten säädettävä jousitus, kevyet pinnavanteet, napin painalluksella pois päältä kytkettävät ajonhallintajärjestelmät sekä kestävä teräsputkirunko, jotka tekevät maailmanmatkailusta totta. Muotoilu on puhdasta Ténéréä, tyylikästä mutta käytännöllistä, ja klassinen korkea näyttö ja minimalistinen takaosa yhdistyvät täydellisen ergonomian takaamiseksi niin tiellä kuin maastossa.
Millaista ajoa ikinä suunnitteletkin, Ténéré 700:ssa on kaikki tarvitsemasi. YCC-T-elektroninen kaasuläppäjärjestelmä tuo mukanaan säädettävyyttä ja ominaisuuksia, kuten ajotilat, luistonesto sekä poiskytkettävä ABS ovat kaikki vakiovarusteena. Uusin 6,3 tuuman TFT-kojelauta ja intuitiiviset kytkimet eivät ainoastaan tunnu ensiluokkaisilta, vaan ne mahdollistavat älyteknologian, kuten käännös kerrallaan toimivan navigoinnin sekä mahdollisuuden säätää pyörän elektronisia asetuksia ajon aikana. Tämä on hienostuneisuuden taso, jota ei voitu kuvitellakaan, kun Ténérén tarina alkoi yli 40 vuotta sitten, mutta joka takaa, että tämä ikoni on edelleen varustettu nykypäivän ajamiseen - menettämättä kuitenkaan sitä, mikä tekee siitä niin houkuttelevan kuljettajille ympäri maailmaa.
Lisätietoja
Moottorin tyyppi4-tahtinen, 2-sylinterinen, Nestejäähdytetty, DOHC, 4-venttiilinen
Sylinterin tilavuus689-kuutioinen
Sylinterin mitat80,0 x 68,6 mm
Puristussuhde11,5 : 1
Maksimiteho54,0 kW (73,4 hv) / 9 000 r/min
Limited power version35,0 kW (47,6 hv) / 8 000 r/min
Maksimivääntö68,0 Nm / 6 500 r/min
VoitelujärjestelmäMärkäsumppu
Kytkimen tyyppiMärkä, Monilevy
SytytysjärjestelmäTCI
KäynnistysjärjestelmäSähkö
Vaihteistojärjestelmähammasrattaat, 6-vaihteinen
VoimansiirtoKetju
Polttoaineen kulutus4,3 l / 100 km
CO2 emissionN/A
KaasutinElektroninen suorasuihkutus
Runkokaksoiskehto, Teräsputki
Caster-kulma27º
Jättö105 mm
EtujousitusjärjestelmäUSD-etuhaarukka, Ø 43 mm
Takajousitusjärjestelmälinkkujousitus, Keinuhaarukka
TakajoustovaraStandard: 200 mm; Low: 180 mm
EtujarruKaksi hydraulista levyjarrua, Ø 282 mm
TakajarruHydraulinen levyjarru, Ø 245 mm
Eturengas90/90-21 M/C 54V
Takarengas150/70 R 18 M/C 70V
KokonaispituusStandard: 2.370 mm; Low: 2.350 mm
Kokonaisleveys935 mm
KokonaiskorkeusStandard: 1.455 mm; Low: 1.440 mm
Istuimen korkeusStandard: 875 mm; Low: 860 mm
Akseliväli1.595 mm
MaavaraStandard: 240 mm; Low: 225 mm
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) 208 kg
Polttoainesäiliön tilavuus16,0 l
Öljysäiliön tilavuus3 l
Screen typeTFT
Screen size6.3 tuumaa
Adaptive Cruise ControlEi

Search engine powered by ElasticSuite © 2021 Yamaha Motor Europe N.V., Suomen sivuliike / Yamaha Center