Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttäjäkokemustasi. Noudattaaksemme uutta sähköisen viestinnän yksityisyysdirektiiviä, meidän täytyy pyytää sinulta lupaa evästeiden asettamiseen. Lue lisää.
MT-10 SP (2024)
Speed of Darkness
Kun ensimmäinen crossplane-moottorilla varustettu MT-pyörä julkistettiin vuosikymmen sitten, se toi kaduille aivan uudenlaisen ajoelämyksen. Sen valttikortit olivat tehokas vääntövoima, ketteryys ja herkkä ajotuntuma. MT-10 SP:n aggressiivinen ja tinkimätön tyyli, huippuluokan viimeistely ja viimeisimmät alan teknologiat yhdistyvät luomaan ajoelämyksen, joka on astetta rajumpi ja tasokkaampi.
Tämä sporttinen katupyörä on maailman ensimmäinen moottoripyörä, joka on varustettu Öhlinsin kuusitilaisella ja elektronisesti ohjatulla luistiventtiilijousituksella. Semiaktiivisessa tilassa vaimennus määräytyy automaattisesti ajo-olosuhteiden mukaan, joten alustan tarkkuus jarrutettaessa, kiihdytettäessä ja kaarreajossa on paras mahdollinen.
Jotta 998-kuutioisen moottorin tehon ja väännön voi hyödyntää äärimmilleen, kuusiakselinen IMU-liiketunnistin ohjaa rengaspitoa, luistoa, keulimista, moottorijarrutusta ja jarrutusvoimaa. Yamaha MT-10 SP:n ominaisuuksia ovat muun muassa kolmiosainen alakate ja punosjarruletkut. Muotoilun kruunaa kilpapyöristä tuttu Icon Performance -väritys.
Yksi uuden Yamaha MT-10 SP:n erikoisominaisuus on kevyt kolmiosainen alakate. Se antaa pyörälle hienostuneen ja tehokkaan urheilullisen ulkonäön ja ohjaa ilmaa öljynjäähdyttimeen, jotta käyntilämpötila pysyy tasaisena.
MT-10 SP:n innovatiivisia ja alan johtavia teknisiä ominaisuuksia korostaa Icon Performance -erikoisväritys, joka perustuu menestyksellisen Yamaha R1M ratapyörän väritykseen.
MT-10 SP:ssä on tehokas ja vahvavääntöinen 998-kuutioinen CP4-moottori. Crossplane-teknologian tunnusomainen, epätasainen sytytysjärjestys tuottaa erittäin tehokkaan väännön ja vahvan kiihtyvyyden.
Moottorin tyyppi | 4-tahtinen, Nestejäähdytetty, 4-sylinterinen, DOHC |
---|---|
Sylinterin tilavuus | 998 cc |
Sylinterin mitat | 79,0 × 50,9 mm |
Puristussuhde | 12.0:1 |
Maksimiteho | 122,0 kW (165,9 hv) @ 11 500 r/min |
Maksimivääntö | 112,0 Nm (11,4 kg-m) @ 9 000 r/min |
Voitelujärjestelmä | Märkäsumppu |
Kytkimen tyyppi | Märkä, Monilevy |
Sytytysjärjestelmä | TCI |
Käynnistysjärjestelmä | Sähkö |
Vaihteistojärjestelmä | hammasrattaat, 6-vaihteinen |
Voimansiirto | Ketju |
Polttoaineen kulutus | 6,83 l / 100 km |
CO2 emission | 159 g/km |
Kaasutin | Elektroninen suorasuihkutus |
Runko | Timantin muotoinen |
Caster-kulma | 24º |
Jättö | 102 mm |
Etujousitusjärjestelmä | Teleskooppihaarukka |
Takajousitusjärjestelmä | linkkujousitus, Keinuhaarukka |
Etujoustovara | 120 mm |
Takajoustovara | 120 mm |
Etujarru | 2 x hydraulinen levyjarru Ø 320mm |
Takajarru | Hydraulinen levyjarru Ø 220mm |
Eturengas | 120/70ZR17M/C (58W), tubeless |
Takarengas | 190/55ZR17M/C (75W), tubeless |
Kokonaispituus | 2 100 mm |
Kokonaisleveys | 800 mm |
Kokonaiskorkeus | 1165 mm |
Istuimen korkeus | 835 mm |
Akseliväli | 1 405 mm |
Maavara | 135 mm |
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) | 214 kg |
Polttoainesäiliön tilavuus | 17 l |
Öljysäiliön tilavuus | 4,90 l |