Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttäjäkokemustasi. Noudattaaksemme uutta sähköisen viestinnän yksityisyysdirektiiviä, meidän täytyy pyytää sinulta lupaa evästeiden asettamiseen. Lue lisää.
MT-10 (2024)
The Darkest Energy
Kun Yamaha lanseerasi ensimmäisen MT Hyper Naked -mallin (MT-09) vuosikymmen sitten, muutti se moottoripyörämaailmaa pysyvästi. MT-mallien painopisteet ovat moottorin tehokas vääntövoima, ketteryys ja erinomainen ajotuntuma. Tuloksena on nykyaikaisia katupyöriä, jotka tarjoavat innostavia ajoelämyksiä niin kadulla kuin maantiellä.
MT-malliston lippulaiva todella kerää katseita - huomio kiinnittyy muun muassa kompaktiin ajovaloon ja näyttävään polttoainesäiliöön korostaen MT-10-pyörän pelkistetyn mekaanista tyylikkyyttä. MT-10:n 998-kuutioisen crossplane-moottorin tunnusomainen, matalanäreä käyntiääni on uuden AAG-ilmanoton ansiosta entistäkin äreämpi.
Kevyen Deltabox-rungon piilevä salaisuus on pitkälle kehitetty elektronisten ajoavustimien kokonaisuus, jonka tarkoituksena on tuottaa huipputason hallittavuus. Säädettävien huipputekniikkaan perustuvien rengaspitoa, keulimista, moottorijarrutusta ja jarrutusta ohjaavien järjestelmien ansiosta MT-10-pyöräsi käyttäytyy juuri haluamallasi tavalla.
Uusi 4,2 tuuman TFT-värinäyttö antaa selkeän yleiskuvan kaikista tiedoista, joita tarvitset ajaessasi. Ohjaustangon oikean puolen valikkokytkimellä voit siirtyä nopeasti näyttösivulta toiselle ja tangon vasemman puolen Tila/Valinta (Mode/Select) -kytkimellä voit muuttaa yksitellen elektronisten ajoavustimien asetuksia tai vaihtaa kaikki asetukset kerralla käyttämällä neljään tilaan vaikuttavaa YRC-toimintoa.
Vakionopeuden säädin tekee matka-ajosta rennompaa. Se on käytettävissä yli 50 km/h nopeuksissa. Tällöin ei myöskään ole pelkoa nopeusrajoitusten tahattomasta ylityksestä.
YVSL-nopeusrajoitin
Huonoissa sääolosuhteissa tai haastavalla ja mutkaisella tiellä on usein aihetta kytkeä päälle ja asettaa ajonopeuden rajoitin. Tämä on mahdollista MT-10:n muuttuvan YVSL-nopeudenrajoittimen avulla. Kuljettaja voi valita halutun suurimman ajonopeuden ja asettaa sen Mode/Select-kytkimellä. Tällöin ei myöskään ole pelkoa tahattomista nopeusrajoitusten ylityksistä.
Moottorin tyyppi | 4-tahtinen, Nestejäähdytetty, 4-sylinterinen, DOHC |
---|---|
Sylinterin tilavuus | 998 cc |
Sylinterin mitat | 79,0 × 50,9 mm |
Puristussuhde | 12.0:1 |
Maksimiteho | 122,0 kW (165,9 hv) @ 11 500 r/min |
Maksimivääntö | 112,0 Nm (11,4 kg-m) @ 9 000 r/min |
Voitelujärjestelmä | Märkäsumppu |
Kytkimen tyyppi | Märkä, Monilevy |
Sytytysjärjestelmä | TCI |
Käynnistysjärjestelmä | Sähkö |
Vaihteistojärjestelmä | hammasrattaat, 6-vaihteinen |
Voimansiirto | Ketju |
Polttoaineen kulutus | 6,83 l / 100 km |
CO2 emission | 159 g/km |
Kaasutin | Elektroninen suorasuihkutus |
Runko | Timantin muotoinen |
Caster-kulma | 24º |
Jättö | 102 mm |
Etujousitusjärjestelmä | Teleskooppihaarukka |
Takajousitusjärjestelmä | linkkujousitus, Keinuhaarukka |
Etujoustovara | 120 mm |
Takajoustovara | 120 mm |
Etujarru | Hydrauliset levyjarrut Ø 320mm |
Takajarru | Hydraulinen levyjarru Ø 220mm |
Eturengas | 120/70ZR17M/C (58 W), tubeless |
Takarengas | 190/55ZR17M/C (75 W), tubeless |
Kokonaispituus | 2 100 mm |
Kokonaisleveys | 800 mm |
Kokonaiskorkeus | 1 165 mm |
Istuimen korkeus | 835 mm |
Akseliväli | 1 405 mm |
Maavara | 135 mm |
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) | 212 kg |
Polttoainesäiliön tilavuus | 17 l |
Öljysäiliön tilavuus | 4,90 l |